
Všeobecné obchodní podmínky
(dále jen „VOP“) ubytovacího zařízení Pod vlekem, Bušín, 789 62 Bušín, (dále též jen „Pod vlekem“) provozovaného firmou Sjezdovka Bušín s.r.o., IČO: 04326849, se sídlem podnikání Leštinská 975/22, 789 01 Zábřeh (dále jen „provozovatel“) upravují vzájemný smluvní vztah mezi provozovatelem a fyzickou osobou, která objednává ubytovací služby v zařízení Pod vlekem (dále jen „klient“).
Provozovatel a klient (dále též jen „smluvní strany“) prohlašují, že přijímají VOP jako součást smlouvy o ubytování a souhlasí s nimi. Provozovatel je oprávněn VOP změnit v přiměřeném rozsahu a tuto změnu klientovi oznámit písemně, popř. emailem na emailovou adresu klienta uvedenou v objednávce.
V případě, že klient se změnou VOP nesouhlasí, je oprávněn od smlouvy o ubytování odstoupit ve lhůtě 14 dní ode dne oznámení změny VOP provozovatelem.
I. Předmět smluvního vztahu
Provozovatel, jako ubytovatel, se zavazuje v souladu s ustanovením § 2326 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, poskytnout klientovi, jako ubytovanému, přechodně ubytování na ujednanou dobu a klient se zavazuje provozovateli za ubytování a za služby s tím spojené v dohodnuté lhůtě zaplatit.
VOP upravují práva a povinnosti smluvních stran při poskytování ubytování a pravidla užívání Pod vlekem. VOP doplňují ubytovací řád, který je vyvěšen v prostorách Pod vlekem.
II. Vznik smluvního vztahu
Smluvní vztah mezi provozovatelem a klientem, jak je specifikovaný v čl. I VOP vzniká potvrzením objednávky (dále též jen „rezervace“) klienta provozovatelem. Provozovateli vzniká povinnost poskytnout klientovi ubytování včetně dohodnutých služeb a klient má povinnost zaplatit provozovateli smluvenou cenu. Ubytováním se rozumí používání prostor určených pro ubytování (dále jen „ubytování“) v přízemí a 1. NP domu Pod vlekem, lyžárna/kolárna, dřevník, zahrada, louky, venkovní prostory přiléhající (dále jen „prostory určené k ubytování“).
Rezervaci ubytování je možno provádět přes rezervační systém podvlekem.cz/rezervace, v ojedinělých případech telefonicky na tel: +420 725 747574. Rezervační systém vygeneruje klientovi cenu pobytu a umožní platbu prostřednictvím QR kódu.
Provozovatel obratem potvrdí klientovi rezervaci emailovou zprávou na emailovou adresu, kterou klient uvedl v rezervaci, popř. do telefonu, a to včetně ceny pobytu a způsobu úhrady ceny pobytu (dále jen „potvrzení rezervace“).
III. Platební podmínky
Ubytování je poskytováno úplatně, přičemž cena za ubytování je stanovena na základě ceníku platného v okamžiku rezervace. Ceník je zveřejněný na webu podvlekem.cz/cenik. Provozovatel si vyhrazuje právo ceník změnit, ceny jsou uváděny v českých korunách (CZK). Úhrada ceny pobytu klientem se provádí formou úhrady 100% ceny pobytu stanovené ceníkem a potvrzené provozovatelem při potvrzení rezervace.
Cena ubytování je splatná ve lhůtě 3 dnů od potvrzení rezervace.
Platba se provádí bankovním převodem na číslo účtu:
115-903110227/0100IBAN:
CZ3201000001150903110227
BIC: KOMBCZPPXXX popř. prostřednictvím QR kódu.
V případě zájmu klienta uhradit cenu pobytu prostřednictvím daňového dokladu (faktury), vyplní klient v objednávce fakturační údaje. Po zaplacení ceny pobytu vystaví provozovatel daňový doklad (fakturu). Provozovatel není plátcem DPH.
Cena pobytu nezahrnuje spotřebu elektrické energie spotřebované klientem v průběhu pobytu, spotřebu topiva (dřeva) navíc a místní poplatky. Spotřeba elektrické energie je určena smluvními stranami dle rozdílu odečtu z elektroměru na začátku a konci pobytu. Cena spotřeby elektrické energie je stanovena na základě aktuálního ceníku elektrické energie dodávané do Pod vlekem v době zahájení pobytu. Cenu elektrické energie, topiva a výši místních poplatků provozovatel sdělí klientovi na začátku pobytu formou předávacího protokolu.
Klient při zahájení pobytu složí u provozovatele v hotovosti jistotu (kauci), jejíž výši určí provozovatel s ohledem na délku pobytu klienta, počet ubytovaných osob a výši ceny elektrické energie. Základní výše jistoty činí 10.000,– Kč. Jistota slouží k úhradě plateb uvedených pod písm. e) tohoto článku a jako záloha na úhradu případné škody způsobené klientem v souladu s ustanovením čl. VII. písm. i) a j) VOP, pokud se smluvní strany nedohodnou jinak.
V případě, že klient včas neuhradí cenu pobytu, má provozovatel právo odstoupit od smlouvy o ubytování. Zrušení rezervace již provozovatel klientovi neoznamuje.
IV. Práva a povinnosti klienta
Klient má právo užívat prostory určené k ubytování a veškeré vybavení Pod vlekem dle Seznamu poskytnutého vybavení viz. Příloha č. 1 v souladu s dodržováním zásad správného hospodáře. Při nástupu obdrží klient 2ks klíče od hlavních předních dveří Pod vlekem a 1ks klíč od uzamykatelné kolárny/lyžárny. Klient je povinen předejít ztrátě těchto klíčů, zabezpečit je proti odcizení a vyvarovat se zapůjčení klíčů osobám, které nejsou v domě ubytovány. Při ztrátě nebo jiném zneužití klíčů je klient povinen zaplatit provozovateli smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč. Tím není dotčeno právo provozovatele domáhat se náhrady tím způsobené škody.
Pobyt a pohyb ubytovaných osob ve Pod vlekem a okolí je výhradně na jejich vlastní nebezpečí, s výjimkou případů zaviněného porušení právní povinnosti provozovatelem.
Klient je povinen zejména:
- uvést v objednávce aktuální osobní údaje a kontakty, kdy k ověření těchto údajů je klient povinen předložit provozovateli na začátku pobytu svůj doklad totožnosti
- řádně užívat prostory určené k ubytování, dodržovat v nich pořádek a čistotu, pravidelně větrat, zejména vlhkost v koupelnách, sauně a odpočívárně, před ukončením pobytu uvést Pod vlekem a jeho přilehlé pozemky do původního stavu a provést závěrečný úklid, pokud se smluvní strany nedohodly jinak třídit odpad a vynášet odpadky (směsný odpad do nádoby Pod vlekem, tříděný odpad do kontejnerů k tomu určených v obci Bušín).
- při používání myčky nádobí dbát na to, aby se myčka neucpala zbytky jídla nevstupovat do prostoru 1 patra (podkroví) Pod vlekem ve venkovní obuvi, obuv odložit ve spodním patře u věšáků
- nevstupovat do technické místnosti, která je uzamčena, a na půdu (2.NP) nezasahovat do hlavního rozvaděče elektrické energie
- chránit vybavení a zařízení v prostorách určených k ubytování proti poškození a znečištění, průběžně sušit zapůjčené textilie, aby nedocházelo k zatuchnutí
- okamžitě při zjištění závady kontaktovat provozovatele na telefonu +420725747574 a oznámit potřebu provedení oprav v prostorách určených k ubytování nebo na částech domu
- bezodkladně oznámit provozovateli poškození nebo škodu, kterou klient, popř. osoby sdílející s ním ubytování způsobil
- zamykat při odchodu oboje vchodové dveře
- dodržovat noční klid v době od 22:00 hod do 7:00 hod a chovat se tak, aby nerušil ostatní nadměrným hlukem
- být připraven v den odjezdu v 9:30hod na prohlídku a předání provozovateli a opustit nejpozději v 10:00 hod.
Klient nesmí bez souhlasu provozovatele zejména:
- provádět změny v prostorách určených k ubytování (stěhovat nábytek, přemisťovat vybavení, apod.) odnášet jakékoli vybavení a zařízení z prostor určených k ubytování
- používat v prostorách určených k ubytování vlastní spotřebiče bez předchozího oznámení provozovateli nebo přes jeho zákaz, vyjma osobních počítačů, tabletů, telefonů a přenosných audio zařízení
- rozdělávat oheň jinde než v místech k tomu určených (kamna ve společenské místnosti, krb na venkovní ploše)
- přenechat prostory určené k ubytování jiné osobě bez souhlasu pronajímatele
- přijímat dlouhodobé návštěvy v prostorách určených k ubytování (přes noc)
- Manipulovat s termostaty. Denní pokojová teplota je v topné sezóně nastavena v rozmezí 21 – 22 °C a noční 19 – 20 °C. Teplotu může přenastavit pouze provozovatel na základě dohody s klientem. V ložnicích je možné nastavit teplotu na přímotopech. V koupelnách je možné spustit topný žebřík, který se po 20 minutách sám vypne. V případě, že by došlo k závadě a přímotopy či žebřík se začaly přehřívat, je nutné neprodleně vypojit zařízení z elektrické sítě a volat provozovatele.
Klient dále v prostorách určených k ubytování nesmí:
- používat zbraň, střelivo a výbušniny nebo je jinak přechovávat ve stavu umožňujícím jejich okamžité použití
- držet, vyrábět nebo přechovávat omamné nebo psychotropní látky nebo jedy, nejde-li o léčiva, jejichž užívání bylo hostu předepsáno lékařem
- kouřit ve vnitřních prostorách Pod vlekem. V případě porušení tohoto zákazu bude klientovi účtována smluvní pokuta ve výši 5.000,– Kč za každé zjištěné porušení tohoto zákazu. Kouření je povoleno pouze ve venkovních prostorách Pod vlekem a jeho okolí. Nedopalky je třeba uklidit do nádoby k tomu určené a nepohazovat je v prostorách určených k ubytování opouštět objekt, pokud hoří v kamnech. Kamna může obsluhovat pouze dospělá osoba a je zakázáno topit v kamnech bez dozoru dospělé osoby. Kamna je třeba vždy zkontrolovat, zda jsou řádně zavřena. Je třeba přikládat do kamen tak, aby kamna nekouřily, tzn. Napřed musí být původní palivo zcela pohořelé a nesmí hořet palmenem jsou zcela zřetelné žhavé uhlíky, před přikládáním jemně pootevřít dvířka (1 cm), počkat, až proud teplého vzduchu začne proudit to komína, teprve potom přiložit. Cílem je přikládat v co nejkratším čase a dvířka mít pod kontrolou, aby žhavé dřevo nevypadlo z kamen na podlahu a nezpůsobilo poškození či požár.
- do WC a domovního odpadu odhazovat vlhčené ubrousky a jiné hygienické materiály s výjimkou toaletního papíru. Domovní odpad je sveden do žumpy a při nedodržení těchto pokynů může dojít k poškození a ucpání kanalizačního vedení a může zvýšit náklady na likvidací kalů . V případě porušení tohoto zákazu budou náklady na čištění a opravy přeúčtovány klientovi.
V. Práva a povinnosti provozovatele
Provozovatel má právo
- na požádání být neprodleně vpuštěn do Pod vlekem, a to zejména v případě, že existuje podezření,
- že dochází k hrubému porušování povinností klienta stanovených těmito VOP odstoupit od smlouvy o ubytování, pokud klient včas neuhradí cenu pobytu.
Provozovatel je povinen
- odevzdat klientovi prostory určené k ubytování ve stavu způsobilém pro řádné užívání a zajistit mu nerušený výkon jeho práv spojených s ubytováním
- dbát na odstranění oznámených závad bez zbytečných průtahů
- dbát na bezvadný technický a hygienický stav v prostorách určených k ubytování
- v případě odstoupení klienta od smlouvy o ubytování v souladu s těmito VOP nebo v souladu se zákonem, vrátit klientovi ve lhůtě 14 dní rozdíl mezi již zaplacenou cenou pobytu a stornovacími poplatky.
VI. Další pravidla pobytu
Stání vozidel je umožněno na vlastním přilehlé zpevněné ploše vedle domu. Tyto plochy jsou otevřené, a provozovatel proto neručí za případné škody či odcizení vozidla nebo věcí ve vozidle. Provozovatel doporučuje klientovi, aby klenoty, peníze a jiné cennosti nenechával v autě ani viditelně vystavené v prostorách určených k ubytování.
Základní úklidové prostředky a vybavení pro úklid jsou součástí prostor určených k ubytování. Klient sám provádí průběžný úklid a vynáší odpadky. V obci Bušín je tříděný odpad na zjevných místech osazených kontejnery. Třídí se plast, sklo a papír. Na směsný odpad slouží popelnice u Pod vlekem. Během pobytu provozovatel úklid v prostorách určených k ubytování neprovádí, pokud se smluvní strany nedohodnou jinak.
Provozovatel poskytne klientovi při zahájení pobytu ručníky, osušky, tablety do myčky a sáčky na odpad v množství odpovídajícím počtu dnů a osob pobývajících ve Pod vlekem. Přesný počet textilií a hygienických prostředků bude uveden v předávacím protokolu.
Pobyt v ubytování s domácími zvířaty je možný pouze po dohodě s provozovatelem. Povolena jsou jen malá plemena do 15 kg, která jsou očkovaná a zdravá (bez zjevných zdravotních problémů – např. zažívání, přenosná nemoc, parazité, apod.), bezproblémová a u kterých klient zaručí, že nezničí vybavení Pod vlekem. V opačném případě bude pobyt klienta okamžitě a bez náhrady zrušen a klientovi bude účtována smluvní pokuta ve výši 10.000,- Kč. Cena za ubytování zvířete se účtuje dle platného ceníku
Na ubytování zvířat se vztahují následující opatření:
- psi a jiná zvířata nesmí užívat lůžka nebo jiná zařízení a věci sloužící k odpočinku hostů (musí mít vlastní pelíšek nebo deku, misku na žrádlo a vodu).
- Případné znečištění je klient povinen odstranit
- klient odpovídá za pohyb a projevy zvířete, které nesmí svým projevem rušit sousedy a volně se pohybovat bez dozoru v prostorách určených k ubytování ani v okolí (běhat po osázených pozemcích a sousedních parcelách).
- Případné exkrementy je nutno posbírat a vyhodit v sáčku do nádoby na směsný odpad stojící před ubytováním
- v případě jakéhokoliv poškození zařízení zvířetem je klient povinen uhradit škodu v plné výši – viz. příloha 1 – Seznam poskytnutého vybavení
- v případě porušení výše uvedených pravidel bude klientovi za dodatečný úklid prostor určených k ubytování znečištěných zvířetem účtován poplatek ve výši 5.000,- Kč.
VII. Odstoupení od smlouvy o ubytování, odpovědnost, náhrada škody
Klient má právo kdykoliv odstoupit od smlouvy o ubytování. Ke skončení smluvního vztahu dojde okamžikem doručení písemného oznámení klienta o odstoupení od smlouvy o ubytování provozovateli. Odstoupení od smlouvy o ubytování nemá vliv na závazky klienta vůči provozovateli vzniklé na základě VOP. Provozovatel má právo na úhradu poměrné části ceny pobytu, jejíž výše je stanovena tzv. stornopoplatky (viz níže).
Provozovatel má právo od smlouvy o ubytování odstoupit, jestliže klient hrubě porušuje povinnosti stanovené těmito VOP nebo ubytovací řád Pod vlekem. Smluvní vztah skončí okamžikem oznámení odstoupení od smlouvy o ubytování provozovatelem klientovi; klient má povinnost neprodleně opustit Pod vlekem, nedohodnou-li se smluvní strany jinak. Provozovatel má právo odstoupit od smlouvy o ubytování též v případě nastalých objektivních okolností, které mu znemožňují dohodnutou službu klientovi poskytnout. Klientovi nevzniká v těchto případech nárok na náhradu škody.
Odstupné, tzv. stornopoplatky, je splatné ihned. Provozovatel odečte stornopoplatek ve výši, která se odvíjí od délky doby mezi okamžikem odstoupení od smlouvy o ubytování a dnem nástupu na pobyt a zbylou část ceny pobytu odešle zpět na účet, ze kterého byla cena pobytu zaplacena, a to do 14 dní ode dne odstoupení od smlouvy klientem.
Pokud je výše stornopoplatku stejná jako cena pobytu, provozovatel klientovi nic nevrací.Stornopoplatky jsou stanoveny takto:
- 50% z celkové ceny pobytu při odstoupení od smlouvy klientem 45 – 31 dnů před dnem nástupu na pobyt
- 75% z celkové ceny pobytu při odstoupení od smlouvy klientem 30 – 15 dnů před dnem nástupu na pobyt
- 100% z celkové ceny pobytu při odstoupení od smlouvy 14 dnů a méně před dnem nástupu na pobyt
- Provozovatel nevyžaduje žádný stornopoplatek, pokud klient odstoupí od smlouvy o ubytování v době delší než 46 dní před dnem nástupu na pobyt nebo v případě nenadálých událostí, pokud se tak smluvní strany dohodnou.
- Pokud smluvní vztah mezi klientem a provozovatelem vznikne v době kratší než 45 dnů před nástupem na pobyt, stornovací podmínky se nemění.
- Klient je povinen nahradit v penězích škodu, která vznikne v prostorách určených k ubytování v důsledku porušení povinností klienta a osob s ním ubytovaných (vztahuje se i na škodu způsobenou zvířaty) stanovených těmito VOP a ubytovacím řádem, včetně náhrady ušlého zisku ve výši platné ceny ubytování za celou dobu, po kterou budou prostory určené k ubytování nebo části domu z důvodu škody způsobené klientem vyřazeny z provozu. Výši škody provozovatel klientovi sdělí buď na místě, popř. do 14 dní ode dne, kdy mu bude znám rozsah škody a náklady nutné k jejímu odstranění.
- Provozovatel je oprávněn použít k úhradě škody jistotu složenou klientem při nástupu na ubytování. Pokud jistota nepostačí k úhradě celé škody, je klient povinen škodu doplatit ve lhůtě 14 dní ode dne doručení písemné výzvy provozovatele k doplacení škody.
- V případě, že klient neoznámí neprodleně provozovateli závadu v prostorách určených k ubytování nebo bezodkladně provozovateli neoznámí vznik škody, kterou způsobil, vzniká provozovateli právo na úhradu smluvní pokuty ve výši 5.000,- Kč. Tím není dotčeno právo pronajímatele na náhradu škody, která tímto porušením VOP klientem provozovateli vznikne. Smluvní pokuty stanovené těmito VOP jsou splatné okamžitě.
VIII. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů
Ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1) písmeno j) občanského zákoníku a § 14 odst. 1 a § 20d a násl. zákona č. 634/1992 Sb., na ochranu spotřebitele, sděluje provozovatel, že s návrhem na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu se klient může obrátit na orgán mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce, a to na internetových stránkách www.coi.cz. Česká obchodní inspekce vyřizuje návrhy na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů způsobem a za podmínek stanovených příslušnými právními předpisy. Pro vyloučení pochybností žádné ustanovení těchto VOP nevylučuje možnost klienta obrátit se svým nárokem na civilní soud.K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze smlouvy o ubytování je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: www.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi smluvními stranami.
IX. Zpracování osobních údajů
Provozovatel prohlašuje, že zpracovává nezbytné osobní údaje klientů v postavení správce. Osobními údaji klienta jsou údaje uvedené klientem provozovateli při rezervaci pobytu, tedy jméno, příjmení, datum narození, bydliště, emailová adresa a telefonní číslo (dále jen „osobní údaje“). Provozovatel je oprávněn a současně povinen osobní údaje ukládat za účelem vzniku smlouvy o ubytování a též za účelem naplnění povinností vyplývajících ze zákona o místních poplatcích a zákona o pobytu cizinců na území ČR.
Provozovatel uchovává osobní údaje v tištěné formě (předávací protokol, ubytovací kniha). Mimo provozovatele a orgánů státní správy nemá nikdo k osobním údajům přístup. Provozovatel není oprávněn osobní údaje užít k marketingovým a reklamním účelům, žádné 3. osobě osobní údaje nepředá. Osobní údaje budou vymazány v zákonné lhůtě.
X. Závěrečná ustanovení
VOP nabývají účinnosti a platnosti dnem 1.2.2025. Smluvní vztahy vzniklé před nabytím účinnosti těchto podmínek zůstávají v platnosti a řídí se podmínkami platnými v době jejich vzniku.
V Bušíně, dne 1.2.2025
Provozovatel:
Sjezdovka Bušín s.r.o.
Leštinská 975/22, 789 01 Zábřeh
Telefon: +420 725 747 574
IČO: 04326849